W TROSCE O MIASTO I SPOŁECZNOŚC LOKALNĄ
Wierzymy, że centrum handlowe to znacznie więcej niż zakupy i rozrywka. To także miejsce spotkań, spędzania wolnego czasu, a dla wielu osób – także pracy. To integralna część miasta, w szczególności zaś dzielnicy, dla której mieszkańców jest często głównym miejscem załatwiania codziennych spraw.
W Blue City od początku stawialiśmy na symbiozę z miastem i jego mieszkańcami. Chcieliśmy być miejscem, gdzie można kupić buty, ale i zanieść je do szewca. Iść do kina, a przy okazji dorobić klucze. Staramy się wprowadzać jak najwięcej rozwiązań, ułatwiających codzienne życie.
DLA ŚRODOWISKA
W trosce o przyszłość mieszkańców stolicy, w 2024 roku ogłosiliśmy strategię ESG na najbliższych 25 lat. Tak! Blue City odwiedza już drugie pokolenie gości. Dlatego myślimy też o dzieciach, które dziś przychodzą do nas z rodzicami. Pragniemy, by ich dzieci cieszyły się zieloną stolicą. W ogłoszonej przez nas strategii, zobowiązaliśmy się do 2050 roku osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną, a więc zerową emisję gazów cieplarnianych. W praktyce oznacza to, że przeszliśmy na zielone dostawy energii oraz stale modernizujemy systemy oświetlenia w centrum. Jednocześnie prowadzone są prace nad rozpoczęciem budowy na terenie parkingu wielopoziomowego (ok. 1 ha powierzchni zabudowy) własnej farmy fotowoltaicznej o mocy 1 MWp. Całość wyprodukowanej przez panele energii, ma posłużyć na pokrycie części zapotrzebowania energetycznego centrum i tym samym przyczyni się do większej atrakcyjności eksploatacyjnej jego powierzchni. Projekt zakłada, że żaden z wyprodukowanych kilowatów nie trafi zwrotnie do sieci energetycznej. W przypadku wystąpienia w przyszłości nadprodukcji, projekt będzie rozwijany w oparciu o magazyny energii. Kompleksowo też są modernizowane systemy chłodzące, w oparciu o proekologiczne rozwiązania i urządzenia.
Oczywiście Blue City to nie tylko klienci, ale i najemcy, z którymi będziemy współpracować na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej – choćby podpisując zielone klauzule najmu. Chcemy pełnić tu funkcję przewodnika, ale i partnera, nie zaś wymagającego kontrahenta.
DLA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ
Chcemy aktywnie inspirować klientów do proekologicznych postaw i je ułatwiać. Zależy nam, żeby do Blue City można było dotrzeć w łatwy sposób zostawiając samochód spalinowy w domu. Sprzyja nam położenie – bliskość stacji WKD, Dworca Zachodniego, czy kilkunastu linii autobusowych, mających przystanki tuż obok. Sfinansowaliśmy budowę pętli autobusowej Opaczewska. Wkrótce będzie można do nas dotrzeć także tramwajem, w ramach nowo powstającej linii. To jednak nie wszystkie alternatywy – przed Blue City jest dostępna stacja rowerów miejskich Veturilo, a także duży parking rowerowy i bezpłatne stanowisko naprawy. Do tego wciąż rozwijamy sieć ładowania samochodów elektrycznych.
Ważni są też dla nas najbliżsi sąsiedzi – od lat organizujemy i wspieramy zbiórki dla lokalnego DPS, współpracujemy z Młodzieżowym Domem Kultury Ochota i finansujemy wydawaną tam gazetkę “Korniszon”, redagowaną przez dzieci i młodzież.
Przez ostatnie lata współpracowaliśmy z WWF, Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy i UNICEF-em. A to tylko kilka z kilkudziesięciu inicjatyw, w które Blue City angażowało się już wtedy, kiedy o czymś takim jak CSR mało kto jeszcze w Polsce słyszał.